اسنپ دوباره به iOS‌ بازگشت، منتها این بار با ظاهر اپلیکیشن رادیک رادیو و تحت نام توسعه‌دهنده‌ای به نام سوزان آلبرشت! دامنه بازی موش و گربه تحریم‌ها و دور زدن‌ها تا کجا پیش خواهد رفت؟!

اسنپ این سال‌ها حمل و نقل را برایمان ساده و تا حدودی ارزان کرده است و برای بسیاری اشتغال ایجاد کرده است و اکوسیستم اقتصادی خوبی ایجاد کرده است. «اوبر» ایرانی کاملا موفق بوده است. در این شک و تردیدی نیست.

بماند که ۲ سؤال شخصا ذهن من را خیلی آزار می‌دهد:

۱-پس ما کی سیستم حمل و نقل عمومی سبز و ارزان و مدرن را در آغوش خواهیم گرفت؟

۲-چرا باید این همه محتاج به کار به این صورت داشته باشیم؟

بگذریم!

مدتی بود که کاربران iOS ایرانی نمی‌توانستند به سادگی پیش از اسنپ استفاده کنند، چرا که اپلیکیشن اسنپ از سوی اپل تحریم شده بود. اسنپ به کرات مشکل را با ارائه نسخه جدید اسنپ حل می‌کرد، اما هر بار قضیه تکرار می‌شد.

در تازه‌ترین دور، اسنپ مجبور شده از ترفندی استفاده کند که پیش از این برخی دیگر از شرکت‌ها و اپ‌های ایرانی هم از آن استفاده می‌کردند. (مانند یک اپلیکیشن کتابخوان معروف)

اپلیکیشنی از سوی اسنپ وارد اپ استور اپل شده که ظاهرا یک اپلیکیشن پخش رادیوی اینترنتی است و نامش رادیک رادیو است، اما وقتی اپلیکیشن توسط کاربر ایرانی نصب می‌شود، ظاهرا با آی پی ایرانی همان محتوای اسنپ بارگزاری می‌شود. دانلود کنید

برای کاربر انتهایی شاید هیچ فرقی نکند که به چه صورت تحریم‌ها دور زده می‌شود. اما اگر کمی فکر کنیم، به یک چیز می‌رسیم: خستگی. خستگی از به اصطلاح لقمه را از پشت سر به دهان گذاشتن!

مسلما صاحبان سرویس و اپلیکیشن‌ها ناچارند برای رفاه کاربرانشان و پاسخ نیازهای به حق آنها و همچنین پیشگیری از زیان مالی خود در این برهه حساس، کاری کنند. اما از آن سو، هر کار کنیم، این ترفندها و دور زدن‌ها به اصطلاح به دل آدم نمی‌چسبد و دوست داشتیم که تر و تمیز و به صورت رسمی شاهد حضور محصولات شرکت‌ها و توسعه‌دهندگان ایرانی در اپ استور یا گوگل باشیم و نیز در عرصه‌های نرم‌افزاری دیگر باشیم.

ارسال یک دیدگاه